27/6-14

Dagen rivstartade med rävjakt över gårdsplanen iklädd endast strumpor. Efter det rullade förmiddagen på oroväckande bra, fram tills att jag körde på en säck bestående av 600kg ädelkorn som kort sagt gick sönder. Will fanns där som moraliskt stöd genom att berätta om hur mycket han tog sönder när han var i min ålder, medan jag skottade ur den dyrbara lasten till en hel säck. Efter lunch gick jag och grästrimmern lös ett par timmar, resultatet blev tillräckligt bra för att jag skulle få äran att nyttja fyrhjulingssprejen. Vid halv fem tiden kom ankorna hit, de var bara sex timmar försenade! Nu är iallafall 2000 frisläppta runtomkring gården, det antalet ska fördubblas inom de närmsta veckorna. Will pratar allt oftare om att åka och testa skjuta någon gris så jag ska försöka att hålla mig i styr!

 
 

1 kommentarer

evah

28 Jun 2014 10:54

Verkar vara tåligt virke i Sebben! Han fixar nog vilket drängjobb som helst här i Sverige eller varför inte en EGEN gård =)

Svar: Jag har stora planer!
Sebastian Jonasson

Kommentera

Publiceras ej