29/6-14
 
I stort sett hela dagen har ägnats åt jakttornsbygge då jag började få lite panik över det projektet. Det känns relativt stabilt nu dock då det endast är tak, stege och en bänkskiva kvar att tillverka, bilder kommer då arkitektur-undret står färdigt men Will såg faktiskt ganska imponerad ut när han inspekterade det. Nu börjar jag även förstå var ordet ''ankmamma'' kommer ifrån, eftersom vi byggde en rastgård i anslutning till andgården imorse har jag ett oräkneligt antal gånger sprungit och kollat så de inte hittar något ställe att ta sig ut på. Dessutom har jag konstaterat att dessa djur har halkat efter de flesta andra arter i utvecklingen. Om en av dem kommer i kontakt med elstängslet och gör oljud av chocken följer ändå de andra efter och genomgår samma behandling. Om det inte är nog så hittar de dessutom inte tillbaks till själva andgården utan går av och an längs stängslet och kvackar, det är frustrerande att bevittna.
 
 

1 kommentarer

Mamma

30 Jun 2014 21:30

Nu förstår du hur mitt liv som ankmamma är!

Kommentera

Publiceras ej