08/7-14

Imorse behövde jag endast plocka upp fyra döda änder från dammen vilket är en klar förbättring från tidigare morgnar hehe. När Will anlände lastade vi mitt jakttorn på traktorns gafflar och det bar av mot platsen jag bestämt mig för att placera det på. Efter att jag lagt om grundstenarna (''you can't place it in the middle of the field'') tog det mark. Efter lunch for vi till en gammal hangar, vi gjorde diverse fynd bland allt skrot. Will hittade ''the daddy of all sprinklers'' vilket satte honom i ett sinnestillstånd likt ett barns på julaftonsmorgon. Då han sedan gjorde kväll såg jag till att få några av morgondagens sysslor gjorda. Elektrifiering av stängsel, utspridning av döda ankor (rävåtel), utsättning av små foderautomater (fasaner) och förflyttning av stora foderautomater (änder) samt två getingstick var vad jag hann beta av innan ett av fyrhjulingens däck plötsligt innehöll lika mycket luft som dammen utanför huset. Detta orsakades helt och hållet av allmänt slitage vilket jag även såg till att klargöra i mailet jag just skickade till honom..

 

Kommentera

Publiceras ej