11/7-14
 
Då min trappingkarriär här är över för denna gång vigdes morgonens första timmar åt att hämta in alla fällor och rengöra dem från mitt hemgjorda bete, dock fick jag göra ett avbrott efter ett tag för att valla ca 300 änder som gett sig ut på en walkabout. Efter att detta var avklarat åkte vi till boskapsfarmen och vallade ett gäng kor, något färre som tur var men betydligt tjur-igare. När lunchen intagits (back to the fryspizzor) lastade vi traktortrailern full och levererade ''några'' kilo stål till en kille i den närliggande byn. Då vi kom tillbaks fanns det inte längre några ursäkter så kornskottningen påbörjades, Will var inte helt nöjd med att den nye praktikanten inte var där då så att säga. Han återvände dock ett litet tag senare i lagom tid till att vi skulle flå och stycka rådjur, eftersom att han aldrig gjort det tidigare fick jag lära honom (nej, detta är inget skämt) vilket gick mycket bra, oddsen till trots. Kvällen anlände igen och desamma gjorde Will, ''would you like to shoot a pig or a deer from your high seat?''. Med vildsvins-taggen i fickan begav vi oss mot min vaktpost. Ett par timmar av tålmodigt väntande senare uppenbarade sig ett fåtal exemplar, tyvärr var det så mörkt att vi endast kunde vara säkra på vad det för djur p.g.a. deras nöffande. Under bilfärden hem berättade Will att han pratat med Felix om mina sex veckor här och att de kommit fram till ett erbjudande som innebär att jag kommer att återvända hit till hösten, men mer om detta i ett senare inlägg.
 
 
Jag hittade ytterligare några änder efter att denna bild togs..

Kommentera

Publiceras ej