10/7-14

Den jämtländska sommaren har letat sig till den franska landsbygden och sistnämndes hetta verkar ha flyttat till Sverige. Från morgonen trotsade jag väderleken och uträttade diverse ärenden med fyrhjulingen, andinspektion, foderpåfyllning, dumpning av åtelmaterial osv. Sedan begav jag mig till mitt jakttorn för att äntligen färdigställa projektet, det känns bra att ha lämnat ett långvarigt fotavtryck här, utöver de inre ärr hos vissa människor som jag orsakat vill säga.. När jag kom tillbaks till gården möttes jag av en oerhört munter Will, kanske kände han sig som hemma (England) med tanke på regnet? Vi flådde och styckade upp ''monstergrisen'' vilket tog åtskilliga timmar. Diverse djupa samtalsämnen hann diskuteras grundligt, bl.a. kom vi fram till att han inte tycker om fläskkotletter vidare mycket och att desamma gäller för Johnny Cash, med andra ord är Cash en fläskkotlett. Jag tror att han vill hålla mig kvar ett tag till för han ser till att fylla upp vår frysbox med viltkött, men nog var det trevligt att byta ut fryspizzorna mot vildsvinsstek..! Efter detta kulinariska under började jag städa ur ladan som jag hållit till i under mina veckor här, det kändes faktiskt lite vemodigt om jag ska vara ärlig. Efter ett par timmar kom han tillbaks och frågade om jag ville följa med och handla ingredienser till hans vildsvinsskinka. På väg till affären pratade vi om allt jag varit med om och lärt mig här vilket vi kom fram till var väldigt mycket, inte minst med tanke på det relativt korta tidsspannet. Vi kom även fram till att inte allt av det jag lärt mig är lämpligt för redovisningen på skolan senare i höst! Jag frågade tidigare i dag om vi skulle testa skjuta någon gris från mitt färdigställda jakttorn innan det är dags för mig att åka, svaret blev att Felix inte skulle gilla det men att rådjur inte är omöjligt, hehe!
 
 
 

2 kommentarer

Mona

11 Jul 2014 21:20

Du kanske inte vet vem jag är men jag jobbar på lm! Det har varit roligt att läsa din blogg😊Bra jobbat👍 Tror att dina föräldrar är stolt över dig det skulle jag varit om du var min son👍Lycka till i framtiden🍀

Svar: Tack så mycket för de fina orden, de betyder oerhört mycket! Och tack för att du följt mig!
Sebastian Jonasson

Momma & Moffa

11 Jul 2014 22:25

Skjut dig en gris du, du kan ju bara få lite ovett, men vad gör det, du åker ju hem sedan, dessutom så kommer dom nog sent att glömma dig, "svensken som tjuvsköt ett vildsvin, från sitt egenhändigt byggda jakttorn". Välkommen hem du är efterlängtad.

Svar: Ikväll satt vi faktiskt och väntade på vildsvin men de anlände lite för sent tyvärr!
Sebastian Jonasson

Kommentera

Publiceras ej