09/7-14

Lyckligtvis nog besitter Will det allra mesta i verktygs- och annat småfixväg, fyrhjulingens däck var lagat i ottan och jag kunde ge mig ut på uppdrag. Nättaket på en av de stora ankburarna var överväxt på vissa ställen (diverse taggbeklädda växtslag hade slagit rot), foderautomater skulle flyttas om och fyllas och stängslet skulle elektrifieras. Vid två var jag tillbaks på gården, jag lär aldrig bli densamme som jag var innan. Efter att ha avnjutit en rekordsnabb lunch gjorde jag och Will en slags connection då ingen av oss hade lust att jobba, istället for vi iväg med fyrhjulingen och inspekterade diverse saker, till sist anlände vi till mitt näst intill färdiga jakttorn för en sista inspektion. Listan på detaljer han skulle ha gjort annorlunda blev oerhört kort och jag fick slutbetyget ''a damn fine job that you should be proud of mr S!''. Efter det gick korn-skottningen som en dans på rosor!
 
 
 
Minst sagt faktureringsbart

1 kommentarer

Mamma

09 Jul 2014 20:25

Härligt! Snart är du dessutom hemma, vi saknar dig!

Svar: Saknar Axa och Singsjön!
Sebastian Jonasson

Kommentera

Publiceras ej