12/7-14

Då jag under morgoninspektionen anlände till en av dammarna insåg jag att ca 1000 änder inte befann sig där de bör vara. Därför fick fyrhjulingen jobba hårt under några minuter i jakten på dessa. När jag kom tillbaks en kvart senare men den nye praktikanten var de på plats igen, trollkonster om jag får gissa. Efter detta lilla äventyr begav vi oss mot nästa, jag skickade honom genom det stora vetefältet för att skrämma ut grisar medans jag gick runt det och kontrollerade stängslet (strategiskt, jag vet). Inga observationer gjordes försän jag var på väg tillbaks till batteriet för att sätta igång det igen, plötsligt stod två stora grisar innanför stängslet och kollade på mig. Inom loppet av några hundradelar var jag ute i fältet för att försöka ta mig runt dem och fösa ut dem, griskultingar och större exemplar snurrade inom ett fåtal meter från mig men jag kände ändå att läget var under hyfsad kontroll. Tyvärr misslyckades utfösningen då de trivs ute bland vetet, men Will ska ta med sig sina hundar någon dag och göra ett nytt försök. Efter detta fick jag och ersättaren i uppdrag att leverera traktorn med tillhörande släpvagn till boskapsfarmen, trots att (onämnd) nästan rev en av gårdens bensinstationer inom loppet av en minut från start framfördes fordonet välbehållet till målet efter att jag orienterat oss dit. Senare under dagen slöstädade jag och Will hans bil samt fyrhjulingen eftersom han helt enkelt DGAF (Don't Give A Fuck). Vi gjorde kväll efter lunch vilket gav mig tid till att börja packa lite lätt och varva ner efter denna extremt högintensiva vecka. Ikväll ska vi ut igen med siktet inställt på grisar, sista kvällen gillt?

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej