06/7-14

En sån upp- och nervänd dag, dygnets ljusa timmar har ''fort''löpt utan nämnvärd action bortsett från att jag fick se en gräsand uppstå från de döda. Vid 21 steg tempot snabbt och den första aktiviteten involverade en kajak, en smutsig och överväxt damm samt 58 självdöda änder. Jag hann med ett bad under likbärgningen vilket var föga förvånande, Will hade iallafall roligt när jag berättade det. Ett par timmar senare kom han och ett glatt gäng jägare tillbaks med kvällens skörd, en 120kgs galt och fyra råbockar varav tre höll riktigt bra klass. Dessa var snart urtagna (tack vare vissa genvägar som är acceptabla då man jobbar med predatorn) och vi var snart påväg till boskapsfarmen för att plocka upp en vattenpump. Väl tillbaks tog det en god stund innan den bestämde sig för att sammarbeta och när den tillslut gjorde det brast min montering av slangmunstycket och jag fick avrunda kvällen med en kall, skitig dusch!
 
 

Kommentera

Publiceras ej